Handige Instagram tips, die gebruikt worden door marketeers!

Sinds de oprichting van Instagram is het uitgegroeid tot het ultieme platform voor social media marketing. Meer dan 800 miljoen maandelijkse gebruikers zijn actief op de site. Elke dag worden meer dan 60 miljoen foto’s gepost en er worden dagelijks 1,6 miljard ‘likes’ gegeven. Er is ook een groot aantal influencers op de site met een enorm aantal volgers. Je moet het juiste soort inhoud posten om relevant te blijven voor huidige volgers en tegelijkertijd nieuwe binnen te halen. Maar het kan moeilijk zijn om te weten welke soorten berichten het beste werken om je publiek te vergroten. Steeds meer bedrijven zien de potentie om Instagram te gebruiken maar kiezen er vaak voor het Instagram uitbesteden bij iemand die.

Bedrijfsprofielen op Instagram zijn niet zo heel anders dan bedrijfsprofielen op Facebook voor jouw social media marketing. Via Insights kun je statistieken bekijken zoals vertoningen, betrokkenheidsgegevens en meer. Je kunt zelfs een overzicht krijgen van de demografische gegevens van je volgers, inclusief informatie over hun leeftijd, geslacht, locatie en meest actieve uren. Inzichten zijn ook niet alleen gegeneraliseerd. Je kunt specifieke inzichten krijgen over berichten voor de week die je laten zien hoeveel vertoningen in die periode heeft verdiend en wat de beste berichten waren. Deze gratis tools zijn van onschatbare waarde omdat je ze kunt gebruiken om precies te begrijpen hoe gebruikers omgaan met jouw inhoud. Voor vele is dit tijdrovend om data te analyseren. Er zijn daarom ook genoeg mogelijkheden bij marketeers. Zo kun je je Instagram uitbesteden een marketingbureau, die social media marketing kennis heeft.

Post op het juiste moment! Te veel posten op Instagram is een trefzekere manier om je bestaande volgers uit te schakelen. Als alles wat ze zien van jouw merk op hun nieuwsfeed is, zullen ze waarschijnlijk het account zo snel mogelijk ontvolgen. Je kunt tevens je Instagram uitbesteden zodat de marketeer de ideale momenten kan in plannen voor het posten. Je wilt op een consistente basis posten, zodat je regelmatig in hun nieuwsfeed blijft. Een van de beste manieren om dit te doen, is door alleen te posten tijdens piekdagen en -uren wanneer je volgers online zijn. Volgens SimplyMeasured zijn de slechtste dagen om te posten op Instagram woensdag en zondag, terwijl maandag en donderdag de beste dagen zijn om te posten. Dit zijn belangrijke gegevens voor de ideale social media marketing. En volgens onderzoek van CoSchedule zijn de beste tijden van de dag om te posten tussen 8:00 en 9:00 uur.

Gebruik Instagramverhalen

Als je leads wilt genereren, zijn Instagram Stories er om je te helpen. Instagram-verhalen verschillen van gewone Instagram-berichten omdat ze in een “diavoorstelling” formaat komen. Ze zijn maar 24 uur live, maar verhalen kunnen op al je apparaten worden opgeslagen en later opnieuw worden gebruikt wat handig voor je social media marketing is. Deze functie lijkt erg op Snapchat Stories (en is zelfs een directe concurrent). In plaats van in de nieuwsfeed te verschijnen, verschijnen Instagramverhalen in een klein gebied erboven. Het bedrijf zegt dat meer gebruikers bezig zijn met winkelen op Pinterest en dat het verkeer naar retailers het afgelopen jaar meer dan verdubbeld is.